Combinatiepakketten

Wil je graag een workshop of rondleiding volgen in VIVES SpellenLab, in combinatie met een bezoek aan Brugge? Dan zijn er verschillende mogelijkheden. We stellen voor u graag een pakket op.

Inhoud workshops

Op deze pagina vindt u enkel de combinatiepakketten.
Voor de inhoud van workshops verwijzen we graag naar deze pagina's:

Workshops + ...

Wenst u met het voltallige team/bedrijf een workshop te volgen? Hier zijn de verschillende mogelijkheden:

  • Workshop van halve dag in het SpellenLab
    • tot 24 deelnemers: 1 medewerker
    • van 25-50 deelnemers: 2 medewerkers
    • syllabus, koffie, thee en frisdrank inbegrepen

  • Workshop van volledige dag in het SpellenLab
    • tot 24 deelnemers: 1 medewerker
    • van 25-50 deelnemers: 2 medewerkers
    • syllabus, koffie, thee en frisdrank inbegrepen
    • Broodjesmaaltijd inbegrepen

  • Workshop van halve dag in SpellenLab + gidsbeurt van 2 uur in Brugge met KrisKras
    • tot 24 deelnemers: 1 medewerker / 1 gids
    • van 25-50 deelnemers: 2 medewerkers / 2 gidsen
    • syllabus, koffie, thee en frisdrank inbegrepen in de voormiddag
    • Broodjesmaaltijd op aanvraag, maar er kan ook een rastaurantbezoek aan gekoppeld worden. 

 

  • Workshop van halve dag in SpellenLab + stadsspel van 2 à 3 uur in Brugge met KrisKras
    • tot 25 deelnemers: 1 medewerker / 1 gids
    • syllabus, koffie, thee en frisdrank inbegrepen in de voormiddag
    • Broodjesmaaltijd op aanvraag, maar er kan ook een rastaurantbezoek aan gekoppeld worden. 

Kleinere groepen

  • Workshop voor kleine groepen tot 10 personen
    • 1 uur uitleg + zelfstandig spellen inkijken
    • syllabus inbegrepen
  • Workshop voor kleine groepen tot 10 personen + gidsbeurt van 2 uur in Brugge met KrisKras
    • 1 uur uitleg + daarna zelfstandig spellen inkijken
    • syllabus inbegrepen
    • aansluitend gidsbeurt
    • Broodjesmaaltijd op aanvraag, maar er kan ook een rastaurantbezoek aan gekoppeld worden. 

  • Workshop voor kleine groepen tot 10 personen + stadsspel van Homo Ludens
    • 1 uur uitleg + daarna zelfstandig spellen inkijken
    • syllabus inbegrepen
    • aansluitend stadsspel
    • Broodjesmaaltijd op aanvraag, maar er kan ook een rastaurantbezoek aan gekoppeld worden. 

Rondleidingen

  • Rondleiding 
    • 1 uur rondleiding 
  • Rondleiding met spelsessie
    • 1 uur rondleiding 
    • anderhalf uur spelsessie
    • koffie, thee en frisdrank inbegrepen tijdens de spelsessie

  • Gidsbeurt van 2 uur in Brugge met KrisKras + spelsessie in VIVES SpellenLab
    • 2 uur gidsbeurt
    • aansluitend spelsessie in VIVES SpellenLab
    • koffie, thee en frisdrank inbegrepen tijdens de spelsessie
    • Broodjesmaaltijd op aanvraag, maar er kan ook een restaurantbezoek aan gekoppeld worden. 

Deze staan voor de deur

dec
11
2024

Executieve functies trainen met spellen. Focus op kleuters en onderbouw lagere school

09.30 - 12.30 u.
Inschrijven is voorlopig nog niet mogelijk.Executieve functies zijn denkproceseen. Ze zijn verbonden met schoolprestaties, zoals lees- en rekenvaardigheden, probleemoplossend vermogen en de sociaal-emotionele ontwikkeling. Minder goed functionerende executieve functies zorgen vaak voor minder goede schoolprestaties.Executieve functies ontwikkelen nog gedurende de kindertijd en adolescentie. We kunnen de executieve functies ook stimuleren door ze te trainen.  In deze vorming bekijken we kort de theorie rond executieve functies en gaan we daarna aan de slag met spellen.We voorzien coöperatieve spellen die het samenwerken verbeteren maar ook competitieve spellen en solitaire spellen die kinderen zelfstandig kunnen spelen. In deze workshop focussen we op spellen voor kleuters en de onderbouw lagere school.
Onderwijs
Zorgsector
dec
12
2024

Executieve functies trainen met spellen. Focus op bovenbouw lagere school + jongeren

09.30 - 12.30 u.
Executieve functies zijn verbonden met schoolprestaties, probleemoplossend vermogen en de sociaal-emotionele ontwikkeling. Wanneer er sprake is van tekorten in EF, heeft dit invloed op vele aspecten van gedrag. Jongeren met executieve functieproblemen gaan vaak onderpresteren. Wanneer er sprake is van inhibitieproblemen, kan dit zich uiten in onder andere ongeremdheid en impulsiviteit, wat weer kan leiden tot onaangepast gedrag en/ of aandachtstekort-/hyperactiviteitstoornissen – ADHD. Wanneer de mentale flexibiliteit onvoldoende ontwikkeld is, uit zich dit mogelijk in rigide, stereotiepe gedragingen en moeilijkheden in de regulatie en aanpassing van motorische handelingen. Deze kenmerken zien we onder andere bij personen met een autismespectrumstoornis. Jongeren met problemen bij het executief functioneren krijgen vaak onterecht labels opgeplakt. Wanneer we ons richten op het executief functioneren van jongeren, krijgen we meteen concrete interventiemogelijkheden. We zien op welke functie een jongere uitvalt en kunnen deze gericht gaan trainen en versterken.  In deze vorming bekijken we kort de therorie rond executieve functies en gaan we daarna aan de slag met spellen.We voorzien coöperatieve spellen die het samenwerken verbeteren maar ook competitieve spellen en solitaire spellen die jongeren zelfstandig kunnen spelen. Focus op leeftijd bovenbouw lagere school en jongeren.
Onderwijs
Zorgsector
feb
06
2025

Spellen in Team: van aanwerving tot verbinding

09.30 - 12.30 u.
 “Gelukkige werknemers worden gestimuleerd in autonoom handelen, ontwikkelen van hun competentie en samenwerken met anderen. Een positieve feedbackcultuur vormt de basis. Een gelukkig team geeft een goed gevoel, geeft de kans je op jouw manier te engageren en geeft mee richting en zin aan je leven.” (Leo Bormans - 2018)  Maar welke spellen kan ik inzetten tijdens een aanwervingsprocedure? Wat is hiervan de meerwaarde? Hoe doe ik dit dan? En… op welke manier kan je een groep, een team ertoe bewegen om in dezelfde richting te kijken, goed samen te werken én positief te communiceren met elkaar? 
Andere
feb
27
2025

Taal in een doosje (taalspellen in de kleuterklas)

09.30 - 12.30 u.
Kinderen ontwikkelen hun taal in interactie met anderen. Het is dus van groot belang dat kinderen in de kleuterklas veel gelegenheid krijgen tot luisteren, spreken, ervaringen uitwisselen en delen, om zo hun taalvaardigheid te vergroten. Tijdens deze sessie geven we een ruim overzicht van de betere actuele (taal)spellen die geschikt zijn voor kleuters. We schenken aandacht aan woordenschat, spreken en luisteren, ontluikende geletterdheid… Iedereen krijgt de kans om enkele van de spellen zelf uit te proberen. We staan ook stil bij de spellen die bruikbaar zijn om taal te oefenen bij anderstaligen. Op de eerste plaats leren we vooral om plezier te beleven aan taal en het spelen met taal.
Onderwijs
Zorgsector