De Heksenschool 2003

Land van oorsprong:
Beschikbare talen:
Richtprijs:
€ 18
Bron:

Omschrijving

Bron: Spellenlab
Op het speelbord zie je een heksenbos met in de linker bovenhoek de heksenschool. De kleine heksen moeten veel oefenen. Af en toe moeten ze zelfs een proef doen in het bos. In het grote vuur op de heksendansplaats liggen alle belangrijke heksenspullen verborgen onder oranje stenen. Deze heksenproef houdt in dat je precies moet weten onder welke steen wat ligt.
Iedereen kiest een heks en zet deze in de heksenschool (startveld). In het heksenvuur ligt alles (9 dingen in totaal) wat een goede heks nodig heeft: een zwarte kat, een raaf, een heksenboek,...
Iedereen krijgt nu 15 tellen om de figuren op de oranje stenen te onthouden. De stenen worden omgedraaid en het spel begint.
De speler aan beurt gooit de dobbelsteen en verplaatst zijn heks naar het eerstvolgende veld van de kleur die gegooid werd. Om te mogen blijven staan, moet een heksenproef gedaan worden. Het vakje waar je nu op staat, bevat een figuur. Onder welke oranje steen ligt diezelfde figuur? Denk goed na en draai één van de stenen om. Bij een goed antwoord mag je heks blijven staan. Ben je fout, dan moet je heks terug naar het dichtst bijzijnde veld van dezelfde kleur. Dubbel opgelet echter want als je toevallig de boze Heks omdraait, moet je helemaal achteraan gaan staan! (Dit is het veld net achter de minst ver gevorderde heks.)
Wie het eerst met zijn heks op één van de drie spinnentaarten (= laatste drie vakjes van het parcours) komt, wint het spel.
Dit geheugenspel is schitterend afgewerkt. Je maakt onmiddellijk een vergelijking met de befaamde Haba-reeks: fraaie houten pionnen en functioneel speelbord. Het speelt heel vlot en heeft een grote herspeelbaarheidsfactor.
Een aanrader.
Aantal spelers 2-4 spelers
Speelduur 16' tot 45'
Leeftijdscategorie Vanaf 5 à 8j
Moeilijkheidsgraad eenvoudig
De Heksenschool